Coses que penses quan ets correctora i remenes per la nevera

D’acord que això del per i el per a és un dels punts més complicats i disputats de la normativa, i que l’experiència m’ensenya que jo mateixa m’ho hauria de mirar bé abans de començar a tirar pedres…

D’acord que els barcelonins diem sempre per, i que el consell de preferir-lo a per a si la cosa no està clara tampoc no em sembla una ximpleria…

D’acord que almenys no han fet servir aquell truc de traduir al castellà i mirar si és por o para (em fa especial ràbia, i a més no sempre funciona)…

iogurtsredPerò no, aquí és evident que s’han equivocat, i que els iogurts d’aquí dins eren per a l’àvia, per al cosinet o per a qui sigui, com confirmen els «per a mi» i «per a tu» que hi ha l’altra punta del paquet. Un cas clar que té el per a, i aquests s’equivoquen!

Llàstima, perquè són d’una casa que en teoria té una certa qualitat. Llàstima, perquè volen transmetre que no són com els altres, que els seus productes són especials, que fins i tot tenen cura dels detalls de l’embalatge i piquen l’ullet al comprador. Llàstima, perquè després d’invertir en disseny  justament els havia de fallar l’ortografia (tenien corrector, o aquí van estalviar?). I llàstima, que els iogurts són prou bons i ara em sabria greu agafar-los mania.


5 comentaris on “Coses que penses quan ets correctora i remenes per la nevera”

  1. Dona, si vos enteneu sense problemes, deu ser que teniu clara la tendència i que en cas de confusió ho resoleu d’alguna manera. Més cap al sud la cosa també està ben clara i fem servir el «per a» precisament per a no confondre-mos mai… Almenys en este cas, perquè també tenim altres casos de possibles confusions que anem resolent sobre la marxa.

    Trobe que la normativa va acceptant els usos dialectals en la distribució de les preposicions, en lloc de mirar d’imposar confusions, per esquemàtiques i sintètiques que semblen.

    M'agrada

    • Anna escrigué:

      Home, és clar que ens entenem, que per (a?) això hi ha context i ganes… El que passa és que equivocar-se en un dels pocs casos clars de «per a» que tenim, doncs fa ràbia. I encara més quan es veu que han dedicat temps i diners a un embalatge que vol vendre qualitat i ser diferent: hi posen detallets, tu t’hi fixes, i patapam! Ja hi ha un error!

      M'agrada

  2. AlegriaDeLaHuerta escrigué:

    …i si els envies un mail?

    M'agrada

    • Anna escrigué:

      Vols dir que no ho saben? Tenen en compte aquestes coses o encara en passen més? I em quedo en el paper de clienta (ocasional) perepunyetes, o els tiro directament la canya a veure si em lloguen? Tot un repte literari…

      M'agrada


Deixa un comentari

