Molt resumit

  • logoSabíeu que hi ha un programa d’autoedició gratuït de codi obert que es diu Scribus?
  • I que és multiplataforma?
  • I que és completament incompatible amb els caríssims programes d’autoedició professional a l’estil d’InDesign? Que, de fet, tots els programes d’autoedició són incompatibles entre ells i us podeu oblidar de formats d’intercanvi o similars?
  • I que, malgrat tot, per fer coses senzilletes a casa pot ser una alternativa raonable? (Amb limitacions, és clar, i cal dedicar temps a aprendre-li les punyeteries, però si vols anar més enllà de Word sense invertir una fortuna o fer coses estranyes pot ser una solució.)

Doncs més o menys això és el que vaig esbrinar al curs del Cibernàrium la setmana passada. Que com a programa no està malament i es pot fer servir sense ser informàtic (encara que també té les seves coses), però no és compatible amb res i per tant en l’aspecte professional poc em pot ajudar. També vaig repassar una mica com es maqueta, que mai no fa mal. I, sobretot, vaig posar-m’hi amb una d’aquelles coses que vols «mirar un dia d’aquests» i que a casa mai no trobes temps de fer.


2 comentaris on “Molt resumit”

  1. gollsgolls escrigué:

    L’he fet servir alguna vegada i no m’ha acabat de convéncer (almenys en la versió per a Ubuntu). Amb l’Open Office (o Libre Office), a més del Word, m’apanye. Per si de cas, el tornaré a posar a prova.

    M'agrada

  2. Anna escrigué:

    Bé, si ets dels que fan meravelles amb els processadors de text (no com jo), pot ser que no el necessitis. Però si de vegades trobes a faltar un programa que vagi una mica més enllà o voldries fer les coses d’una altra manera, doncs és una opció. La versió que vam veure al curs era la de Windows, no sé si són gaire diferents.

    M'agrada


Deixa un comentari

