Una altra mostra del mal que pot fer un traductor automàtic

Sense anar gaire lluny, el que ha traduït aquesta promoció converteix l’aigua calenta i freda d’un balneari en uns «escalfi» i «fregeixi» que no presagien res de bo per a un client despistat (i que espero que facin fugir corrents els destinataris de la publicitat, tant si han vist massa pel·lícules de terror com si no). I perquè acabi de quedar clar que això no ho ha llegit ningú que sabés català i pensés una mica, els símbols dels graus del castellà es converteixen en ordinals, un error que pot cometre fàcilment una màquina però que a una persona no li hauria de costar veure.

En fi, com va dir la meva cosina quan em va enviar la foto, un cas de «posi una persona professional i qualificada a la seva vida i al seu negoci» (sembla que hagi llegit aquest bloc, oi?). Jo afegiria, també, que si vols fer publicitat i vas just de pressupost cal vigilar amb segons quines retallades, que després poden sortir nyaps com aquest. I (ara vaig a escombrar una mica cap a casa) en aquest bloc mateix es pot trobar una traductora i correctora amb coneixement i experiència.


2 comentaris on “Una altra mostra del mal que pot fer un traductor automàtic”

  1. dErsu_ escrigué:

    Escaldat i fregit no sé, però empudegat de clor, segur. Jo, en quest lloc, vaig trigar dies a treure’m la pudor de sobre.

    M'agrada

    • Anna escrigué:

      Ara tocaria dir allò que qui no cuida detalls com repassar traduccions tampoc no cuida altres coses… Espero que et recuperessis bé.

      M'agrada


Deixa un comentari

