Quarta edició del ‘Manual d’estil’

Això deia la notícia que vaig llegir a Infozèfir fa uns quants dies: ja és al carrer una nova edició, la quarta, del Manual d’estil d’Eumo, una de les referències més habituals dels que ens dediquem a corregir textos en català. Com que tinc a casa la tercera i tampoc no és tan vella, m’ho vaig prendre amb calma i vaig esperar a llegir-ne alguna cosa i informar-me sobre els canvis de la nova edició abans de decidir si la renovava. És a dir, que la meva (llarga) llista de coses per fer «un dia d’aquests» tenia un nou element…

Avui una altra notícia d’Infozèfir m’ha fet recordar el tema: la versió actualitzada del CD que acompanya el Manual es pot descarregar gratuïtament (previ registre) des del web d’Eumo. A més, el lloc des d’on fer-ho ofereix també la possibilitat de descarregar-se unes «pàgines de mostra» que detallen justament els canvis que s’han fet entre la tercera i la quarta edició. Només m’ho he mirat en diagonal, però  sembla que no són gaire importants i que descarregant i imprimint uns quants fitxers em puc actualitzar jo mateixa el llibre. Que bé! I no només pels diners que pugui estalviar-me (sempre i quan dediqui una estona a fer les comparacions, impressions i intercalacions pertinents, és clar…), sinó per la feina ben feta de l’editorial: dóna la informació necessària per decidir si volem la nova edició o anem passant amb la que tenim, i no obliga a tornar a comprar el llibre quan no s’han fet modificacions serioses.

Felicitats a la gent d’Eumo, doncs. Que en aquest bloc rondino força, però també m’agrada explicar coses positives.



Deixa un comentari

