Joc literari número 100

Segurament molts de vosaltres coneixeu Tens un racó dalt del món (i si no, ja hi podeu fer clic), el bloc de l’escriptor Jesús Tibau. Entre un grapat d’apunts i seccions i  (no sé com s’ho fa per actualitzar tan sovint, aquest home!), hi ha els «jocs literaris», amb força participació i fins i tot premis. Doncs bé, aquests jocs arriben avui al número 100, i per celebrar-ho el seu creador ens ha demanat a una colla de blocaires que hi col·laborem. I què li havia de dir jo, si el podia ajudar amb només un parell de frases?

Trobareu totes les instruccions al Tens un racó…, però ja us avanço que es tracta d’anar recollint títols i autors de llibres a partir de les frases inicials.

La meva contribució és aquesta:

No one who had ever seen Catherine Morland in her infancy, would have supposed her born to be an heroine. Her situation in life, the character of her father and mother, her own person and disposition, were all equally against her.

O si preferiu el català, heus ací la traducció de Jordi Arbonès:

Ningú que hagués conegut la Catherine Morland quan era menuda no hauria pensat que el seu destí era ser una heroïna. La seva situació a la vida, el caràcter del seu pare i de la seva mare, la seva pròpia persona i disposició, tot anava igualment contra ella.

Amb això ja teniu un parell de noms propis, i tenint en compte que el senyor Google és el nostre amic, no crec que sigui tan difícil… Bona sort!

——-

Actualització (1 d’abril): En Jesús Tibau m’avisa que s’ha acabat el termini de participació i que ha arribat el moment de publicar la solució: es tracta del començament de Northanger Abbey, de Jane Austen. Com ja dieu els comentaris (per cert, gràcies a tots els jugadors que heu passat per aquí, em sap greu que m’hagueu trobat en un moment poc creatiu), amb un cop de Google no era pas complicat. Però bé, segur que algú altre ho va posar difícil…

Per cert, els primers començaments de llibres que se’m van passar pel cap van ser el d’El hòbbit i el d’Orgull i prejudici, però tots dos em van semblar massa fàcils. O potser no?

Actualització 2: A Tens un racó dalt del món ja ha sortit l’apunt amb els guanyadors i informació sobre el desenvolupament del joc. Felicitats a tots els participants!


7 comentaris on “Joc literari número 100”

  1. Assumpta escrigué:

    Moltes gràcies!!! Ja l’he trobat🙂

    (Jo sóc amiga del senyor Google, és molt bona persona jeje)

    M'agrada

  2. McAbeu escrigué:

    És ben cert que quan surt algun nom propi, el senyor Google ens ajuda d’allò més🙂

    M'agrada

  3. bajoqueta escrigué:

    Assumpta i McAbeu, estic seguint-vos los passos jajaja.
    Conec l’autor però el llibre no l’he llegit🙂

    M'agrada

  4. Jesús M. Tibau escrigué:

    gràcies per col.laborar

    M'agrada


Deixa un comentari

