Presses i malentesos (potser)

papers2Avui dia, amb l’estrès que portem al damunt, un grapat de projectes en dansa i correus electrònics amunt i avall cada dia, poc o molt tots ens hem acostumat a llegir en diagonal i filtrar ràpidament els missatges. Fins i tot hi ha gent que té contestadors automàtics i plantilles de resposta preparades segons els temes per poder guanyar temps. Però, és clar, com totes les dreceres de vegades acaben portant on no toca, i em sembla que la setmana passada em vaig trobar en un cas d’aquests.

Resulta que, a l’adreça electrònica que faig servir en un parell de directoris professionals, vaig rebre un missatge (en anglès) d’una empresa de selecció de personal alemanya amb un client que buscava traductors de diverses combinacions. Cap problema; semblaven correctes i seriosos i tampoc no havia de fer gaire recerca perquè l’oferta no m’interessava: era d’una especialitat que no domino ni de lluny, i a més comportava un trasllat que tampoc no em convenia. De tota manera, vaig decidir que no em costava res ser educada i enviar-los dues ratlles per dir que gràcies, però que jo no encaixava amb el que estaven buscant. L’endemà, però, em vaig quedar parada quan em van tornar a escriure amb més informació sobre la feina i un formulari de sol·licitud.

No sé si és que tenien posat un contestador automàtic per a enviar informació a tothom que escrigués amb l’assumpte del missatge, o si van llegir el meu missatge a corre-cuita i van tirar pel dret, però se’m va fer força estrany. Perquè reconec que ja no escric en anglès com durant la carrera, quan em tocava fer-ho cada dia i una mala expressió podia fer desaparèixer un parell de punts d’un examen, però diria que una nota senzilleta encara se m’entén…


2 comentaris on “Presses i malentesos (potser)”

  1. David escrigué:

    Suposo que aquesta gent ja ho fan d’esma… potser l’alemany que se n’encarregava de respondre els correus havia de plegar, o tenia pressa per anar a prendre alguna cervesa, o ves a saber què! Moltes vegades et responen d’una manera molt artificial -si et responen-, però suposo que el temps que tenen previst per dedicar a la resposta de correus és “X” i han de fer via.

    David!
    Salut!

    P.S: Sé que sóc nou i escric lliurement com a cal sogre, però m’ha agradat el teu bloc i m ‘he pres la llibertat de participar-hi.

    M'agrada

  2. Anna escrigué:

    Benvingut, David! Ja veig que t’has animat a participar… Per això són els blocs amb comentaris oberts, i tranquil que amb l’ortografia dels convidats normalment no m’hi poso😉

    M'agrada


Deixa un comentari

