Coses de Word i Excel que (potser) ni sabies com preguntar

Aquest podria ser un títol del curs que vaig fer dimarts, dimecres i dijous passats (el de debò és aquest). El cert és que haver d’anar a classe tres dies sencers em va complicar una setmana en què ja tenia prou coses a fer, però si volia aprofitar el curs subvencionat no podia triar les dates… I, comptat i debatut, va valer la pena.

Van ser un grapat d’hores carregades d’informació sobre coses que es poden fer amb les eines de Word i Excel per facilitar-nos la feina, sobretot a l’hora de manipular i crear grans glossaris o de fer feines repetitives. Des de repassar o descobrir opcions per tallar, enganxar, buscar i canviar fins endinsar-se en els llenguatges misteriosos de les funcions d’Excel i les macros de Word. Gairebé una sobredosi de coneixements per anar assimilant i recuperant quan els necessiti. Sort que et donen uns bons apunts amb tot explicat! A més, el professor dominava també el món d’Apple, per la qual cosa vaig poder anar a fer el curs amb el Macbook* i comprovar com anaven les coses amb el meu sistema operatiu de tota la vida, que sempre s’agraeix.

Tot això sense tractar altres coses del Word amb les quals encara no m’acabo d’aclarir, com ara el funcionament dels estils. Fins em van agafar ganes de treure la pols al manual d’Office que em vaig comprar fa molt de temps i remenar una mica, però queda a la llista de coses per fer «un dia d’aquests». I convé no oblidar l’Open Office: quan vegi que la versió que ha presentat ara Softcatalà està adaptada al Mac (de moment només he vist release candidates) me’l vull mirar una mica més.

* I contestar unes quantes vegades variacions de la pregunta de si «els Macs serveixen per treballar», que feia temps que no em passava.



Deixa un comentari

