Els diccionaris tenen garantia?

I si en tenen, quant dura?

Són preguntes que em vaig haver de fer l’altre dia. Resulta que Internet em feia el tonto i, mentre esperava que l’encaminador descansés una mica abans de reiniciar-lo, vaig decidir aprofitar el temps i tirar del diccionari en paper. Però la paraula que buscava no hi era, perquè m’havia tocat un exemplar defectuós amb unes quantes pàgines menys. És a dir, que hi faltava almenys un plec amb la paraula que necessitava. I és clar, com que generalment els diccionaris no ens dediquem a llegir-los, i com que des que tenim Internet els consultem sempre que podem des del teclat, ja feia més d’un any que havia comprat el llibre… La factura l’havia de tenir arxivada al trimestre corresponent, però necessitaria una estona per localitzar-la i tampoc no estava segura que servís.

Per sort, algunes coses funcionen. I aquest sistema de devolucions que gasten les llibreries té l’avantatge que tornar un llibre defectuós és senzillíssim, i ni tan sols cal el tiquet. Així, després d’una trucada a la llibreria per comprovar-ho (m’hauria fet ràbia carregar el totxo per res), aquella mateixa tarda tenia un nou exemplar del diccionari, espero que amb totes les pàgines i les paraules a lloc.


5 comentaris on “Els diccionaris tenen garantia?”

  1. Puigmalet escrigué:

    En aquest cas la garantia és tenir un bon llibreter que cuida la clientela.

    A mi em va passar fa temps, però el diccionari era bastant més vell (d’un altre segle, concretament) i sembla que el distribuïdor ja no el servia, per tal de fer-ne el canvi🙂. Això sí, el preu de compra es va haver de rebaixar però molt. Llibre incomplet, preu incomplet.

    M'agrada

  2. David Gálvez casellas escrigué:

    Jo en conec un que després de comprar un llibre i comprovar que estava molt mal corregit i ple de faltes i errates, va enviar una carta a l’editor per reclamar-li que li canviessin pel mateix llibre “en versió correcta.” Va dir-me amb un to de normalitat genial que era “com si compressis un cotxe i no frenés, oi?”.

    M'agrada

  3. Jordi F. escrigué:

    Però què has fet! Els exemplars defectuosos a la llarga van molt buscats pels col·lecionistes de rareses.😉

    M'agrada

  4. defak escrigué:

    Jo anava a dir el mateix que en Jordi… Serem negociats…

    M'agrada

  5. Anna escrigué:

    @Puigmalet, no era cap llibreter especialment atent, més aviat un supermercat… Es veu que si és un llibre que tenen, cap problema, que han fan devolucions sovint i no ve d’aquí.

    @David, el teu conegut passa a la llista dels meus herois.

    @Jordi F., defak, hi vaig mig pensar, però les necessitats presents van pesar més que les inversions futures😉

    M'agrada


Deixa un comentari

