Malaguanyat

Una de les línies que em vaig marcar en aquest bloc era limitar la categoria de nyaps i pífies a cartells i coses impreses amb una certa professionalitat, per dir-ho d’alguna manera. Entenc que cadascú té la formació i els recursos que té i es dedica a les seves coses, i que tampoc no és qüestió d’anar-se ficant amb el botiguer que fa dues ratlles amb un bolígraf o l’ordinador de casa per avisar que fa «vacançes». (Un altre clàssic per a la sèrie «faltes d’ortografia mítiques» que de tant en tant em plantejo fer, per cert.) Ara, que la gent es gasti els calés a la impremta o la botiga de rètols, i de vegades fins faci una inversió seriosa en disseny, però en canvi aparentment no es preocupi de si allò que vol dir queda ben escrit, sí que em pica una mica…

No obstant això el cartell d’avui és fet a mà, perquè em sembla que l’excepció està justificada. Quan penso en l’esforç per triar uns colors i un estil d’acord amb el conjunt de la botiga (a la foto no es veu, però era així), en l’estona dedicada a la cal·ligrafia… Doncs aquest accent a l’inrevés i sobretot el «teniu que» fan com llàstima, no trobeu?

A més, el bloc és meu i les normes també les he fet jo, per tant me les salto quan vull.



Deixa un comentari

