Sí, senyor Pla

Deixar una cosa per a demà és deixar-la per sempre més.

(Josep Pla, ‘El quadern gris‘, 12 d’abril de 1918)

M’ho hauria de penjar en un lloc ben visible, que quan admetin procrastinar en català encara sortiré als exemples…


4 comentaris on “Sí, senyor Pla”

  1. elveidedalt escrigué:

    Ho vaig llegir ahir al Quadern Gris també. I és cert. El que no entenc és com no s’instal.lava a les golfes permanentment. Jo pagaria per tenir-ne una com les que descrivia!

    M'agrada

  2. manel escrigué:

    No m’explico que encara no l’hagin introduïda, és perfectament assimilable al català.
    Dickens l’empra més d’un cop. En Carner va tenir l’oportunitat de fer-ho al traduir David Copperfield Ch 12: “My advice is, never do tomorrow what you can do today. Procrastination is the thief of time. Collar him!” Va preferir “ajornament”. Llàstima, perquè amb el seu prestigi podia haver-la introduït.
    Com que sóc un inveterat procrastinador, li tinc afecte al mot i no m’he pogut estar d’emprar-lo en la meva traducció de Bleak House, Casa Inhòspita Cap 1, pàg 4 Et passo l’enllaç:
    http://www.casa-inhospita.cat/lliuraments/CIcaps1a4.pdf
    A veure si ens fan cas els acadèmics.

    M'agrada

  3. Florenci Salesas escrigué:

    Procrastinar o no procrastinar, aquesta és la qüestió😀
    Bromes apart, estic d’acord amb tothom sobre aquesta paraula: Perquè no la tenim?

    Florenci

    M'agrada

  4. Anna escrigué:

    Veí, és que teniu tirada pels pisos alts!

    I realment m’estranya que no tinguem maneres concises de dir “procrastinar” o “procrastinador” en català, que no serà que no ho fem mai… Segur que no ho escriu, això, el senyor Pla?

    M'agrada


Deixa un comentari

