OpenOffice per a Mac, un dia d’aquests?

Segurament la majoria ja sabeu què és OpenOffice, un programari lliure i gratuït amb funcions molt semblants al ben conegut Microsoft Office «de tota la vida». Fa temps que tinc ganes de provar-lo a fons i aprendre a fer-lo anar bé, perquè encara que el Word sigui un bon programa sempre és bo conèixer les alternatives. I per mirar com està el tema dels correctors de català i algun programa de traducció que va amb aquest format, i perquè cada cop em fa més ràbia haver-me de gastar una quantitat considerable en tot un paquet quan el vull actualitzar, si la meitat de les aplicacions no m’interessen…

Però el cas és que encara ho tinc pendent, per manca d’una versió d’OpenOffice pròpiament per a Mac («Aqua» o «nativa», que en diuen), anunciada des de fa cosa d’un any però sempre endarrerida. (Sí, ja sé que tinc les alternatives de NeoOffice o fer servir l’X11, però no m’acaben de convèncer.) Ja m’havia fet la idea d’esperar-me a passat l’estiu, quan havien anunciat la versió número 3 d’OpenOffice, aquest cop per a totes les plataformes.

oomac.jpgPerò avui he rebut un missatge de la llista Infoedicat on es parla de la publicació d’OpenOffice 2.4, amb un subapartat on es presenta com a novetat destacada que per primer cop n’hi ha una versió «estable oficial nativa» per a Mac. Sorpresa total, perquè en un món amb tant de safareig i rumors com és el d’Apple, tot el que havia llegit es referia a versions de prova per als més valents… El missatge remet a aquesta pàgina de l’Ajuntament d’Alcúdia. Em pregunto si tot plegat no sera una broma de l’April Fools’ Day, la versió anglosaxona de les innocentades, que va ser ahir. Miro al web oficial d’OpenOffice i em saluda un botó per descarregar-lo amb el meu sistema, processador i idioma preferit. No crec que encara els duri la broma… o potser sí, perquè quan hi faig clic em porta a la pàgina del projecte, amb els avisos de sempre que les versions Aqua són de prova i no per treballar-hi alegrement (i de traducció al català tampoc no en tenen, és clar). Faig un cop d’ull pels blocs dels responsables del projecte i tampoc no hi trobo res.

Conclusió: que algú a Alcúdia estava molt optimista i s’ha fet un embolic amb la informació, o al web d’OpenOffice van lents i em toca anar-hi entrant per si hi trobo alguna sorpresa agradable. De totes maneres, tampoc no em corre pressa, que encara m’estic mirant l’iWork

—————————-

Afegit: Si us interessa això del NeoOffice i OpenOffice, he trobat un article de Macuarium que fa una comparació de les dues suites des del punt de vista d’un usuari. Feu-hi un cop d’ull, si voleu (per cert, a mi se’m veu millor amb Safari que amb Firefox).


6 comentaris on “OpenOffice per a Mac, un dia d’aquests?”

  1. defak escrigué:

    Jo m’acabo de passar a Mac! Aniré seguint el tema, tot i que ara tocaria amortitzar una mica els “paquetets” just instal·lats…

    M'agrada

  2. Anna escrigué:

    Benvingut a la “secta”😉

    M'agrada

  3. Jordi F. escrigué:

    Hola Anna,
    Sí que ha aparegut l’OpenOffice 3.0 natiu per a Mac (tant Intel com PowerPC). El pots descarregar a:
    http://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/DEV300_m2/
    (veuràs que hi ha la versió en català (ca).

    A mi m’ha donat algusn problemes convertint arxius word, però sé d’altres maquis a qui funciona la mar de bé.

    M'agrada

  4. Anna escrigué:

    Gràcies per l’enllaç, Jordi. Si no m’he confós encara es tracta d’una versió no definitiva, oi? Com que l’ordinador és per treballar i d’informàtica en sé poc, em sembla que m’esperaré per anar sobre segur.
    (I perdona que el teu comentari hagi trigat a sortir, es veu que al filtre antispam no li agradava.)

    M'agrada

  5. Joaquim escrigué:

    Hola, Anna.
    Fa una temporadeta que estic escrivint amb el NeoOffice i no n’estic descontent. El processador de textos i el full de càlcul van prou bé, però el programa de presentacions és molt, molt lent, si més no en el meu Mac. De vegades s’encalla o triga a arrencar una mica, però res que no hagi vist també amb el Word. En conjunt, “mixed feelings”, de moment.

    M'agrada

  6. Anna escrigué:

    Ah, el NeoOffice, un altre membre honorari de la meva llista de coses a fer un dia d’aquests…

    M'agrada


Deixa un comentari

