El nou web de l’Enciclopèdia (i el vell)

A hores d’ara, ben segur que sabeu que la Gran Enciclopèdia Catalana ja es pot consultar gratuïtament en lloc de ser només per subscripció com fins ara (Si no, ho expliquen aquí, per exemple.) L’accés es fa per un nou portal, que inclou també el Gran Diccionari de la Llengua Catalana.

El que descobert avui sense voler és que el motor de cerca al GDLC que tenia al Firefox reenvia directament a la nova versió. És una alegria que les coses funcionin, ni que sigui de moment… (Un incís: m’encanten els motors de cerca del Firefox, són el gran motiu pel qual sóc fidel aquest navegador.)

Per curiositat, m’he posat a teclejar una mica i he vist que el nou portal substitueix l’antic http://www.grec.cat. Les pàgines d’entrada del GDLC i de l’Hiperènciclopèdia que tenia desades s’han obert, però en fer cerques envien als resultats del web nou.

Però què ha passat amb els altres recursos que hi havia a Grec.cat? L’adreça que tenia desada del Multilingüe ara com ara funciona i suposo que amb el diccionari de medicina deu passar una cosa semblant, però no sé què pot passar en el futur. Tampoc no és que els faci servir gaire, però tant l’un com l’altre m’han resolt alguna cosa. El Multilingüe sobretot m’havia anat bé fer fer alguna consulta senzilla i ràpida fora de casa, i el fet de poder-hi accedir des d’una adreça fàcil de recordar hi ajudava força… En fi, ja anirem mirant què passa.

Ah i si algú s’assabenta que ja han fet el motor de cerca de l’Enciclopèdia que m’avisi, si us plau.

Actualització (surt als comentaris però per si de cas): En Toni Hermoso ja ha penjat els motors de cerca al seu bloc (gràcies, Víctor!).


3 comentaris on “El nou web de l’Enciclopèdia (i el vell)”

  1. vpamies escrigué:

    Em sembla que el Toni Hermoso oferia uns motors de cerca per a les diferents obres de l’Enciclopèdia. Ho he rebut pels RSS, però falla el servidor en intentar visitar-lo.

    Pren paciència i mira-ho en un altre moment.

    Si no, segur que al multicercador del CDLPV ho trobarem ben aviat.

    M'agrada

  2. vpamies escrigué:

    Rectifico: Al multicercador del CDLPV ja ho tens disponible.

    Això és ser eficient!

    M'agrada

  3. Anna escrigué:

    Gràcies, Víctor!

    Els motors del Toni Hermoso són just el que buscava. Sí que sou eficients, sí!

    M'agrada


Deixa un comentari

