Per molts anys, Fabra

fabraok.jpgNomés quatre ratlles per fer-me ressò dels apunts publicats a Gazophylacium sobre els 75è aniversari de la publicació del Diccionari General de la Llengua Catalana, amb unes quantes curiositats del primer diccionari «normatiu» que vam tenir. En Puigmalet parla més de la primera edició però a mi m’ha vingut al cap una de més recent, de color granat amb lletres daurades, que hi havia a casa, com a moltes cases, quan era petita. (Bé, de fet encara hi és, la que ha marxat he estat jo.) A banda d’algun diccionari escolar, deuria ser el primer lloc on m’enviaven a buscar com s’escrivia una paraula o on miràvem si «es podia dir» determinada cosa. Després van venir el de l’Enciclopèdia, el DIEC i tota la resta de volums més o menys gruixuts que ara m’omplen uns quants prestatges, però ja va ser després. Avui toca un homenatge al Fabra, ni que sigui amb aquest humil record. Per molts anys.


3 comentaris on “Per molts anys, Fabra”

  1. Puigmalet escrigué:

    Ja sé que és una banalitat intranscendent, Anna, però deixa’m preguntar-t’ho. Jo, del Fabra, només en tinc edicions del 32. En aquesta més nova que tens tu, i que potser és posterior a la 13a, apareixen els anys de totes les edicions anteriors? Si la resposta fos positiva, hi apareix aquesta misteriosa 13a edició?
    Mercès per la referència. Encara n’he de parlar més, del canemàs.

    M'agrada

  2. Jo mai n’havia tingut cap. Quan va arribar el seu moment i me’n vaig voler comprar un ja va ser el DIEC, el primer. Però sí teníem el Pompeu a l’escola i era ben bé com el que has posat a la fotografia. Per tots nosaltres era com la Bíblia o el codi civil de la llengua, el sí és pot dir i el que no. Llarga vida als diccionaris i gràcies a en Pompeu Fabra.

    M'agrada

  3. Anna escrigué:

    Puigmalet,no et puc contestar ara perquè el Fabra és a casa els pares i no a la meva. Però a veure si quan hi vagi em recordo de mirar-ho, que això de la 13a edició és molt misteriós. Eren supersticiosos? Van canviar de responsables i es van fer un embolic?…

    M'agrada


Deixa un comentari

