«Poc a poc» i mala lletra

Un anunci mal escrit sempre fa quedar malament, però si es tracta de publicitat d’un llibre encara més. Se suposa que una editorial és una empresa més preocupada pel llenguatge que d’altres, que té cura d’aquestes coses, i almenys està assabentada de l’existència d’uns éssers anomenats correctors… Sí, ja sé que els anuncis els fan empreses de publicitat, però aquestes també haurien de tenir control de qualitat, i sense el vistiplau del client les coses tampoc surten. Bé, això és el que ha sortit a l’Avui:

cellerok.jpg
Podríem discutir si només pot ser «gaudir-ne» (els pronoms febles, aquella cosa en vies d’extinció!) o ho podem deixar en «gaudir» amb un sentit més general (ni que sigui agafat pels pèls). Però el que fa mal als ulls és aquest «poc a poc», un calc que em faig tips de canviar per «a poc a poc» a la feina, mig empipada i mig pensant que així justifico el jornal. La mala lletra l’ha posat la rotativa: la foto és de mòbil i no crec que es vegi, però el text també els ha quedat mal imprès. Quant a la novel·la, no us podré dir si és com l’anunci o l’han traduït i corregit bé, perquè no tinc pensat llegir-la: del Gordon només em va agradar El médico, fa un grapat d’anys, i després una biografia d’un rabí em va interessar pel que explicava del funcionament de les sinagogues. El que he vist d’El celler, començant per això de «tribut al nostre país», no em fa gaire bona espina.

I parlant de l‘Avui, a la redacció deurien anar una mica despistats pel pont: a la pàgina 3 en paper parlen de Manuel Chaves, el president d’Andalusia, i posen la foto d’Hugo Chávez, el de l’antiimperialimmo yanqui.


2 comentaris on “«Poc a poc» i mala lletra”

  1. Anna escrigué:

    És impressionant la quantitat d’errors que es poden trobar els llibres, fins i tot fa anys vaig recopil·lar tots els d’un llibre de Maeva per enviar-los una carta que no sé si vaig tirar mai al correu.

    El Celler, per sort, no és un d’aquests casos, i ara així de cop no hi recordo errades gaire grans, si més no ortogràfiques. I, per altre costat, a mi m’ha agradat força, tot i que la meva opinió sobre Gordon era calcada a la teva.

    M'agrada

  2. Anna escrigué:

    Doncs m’alegro que t’agradés, perquè amb aquest anunci encara em feia força por. Si mai em cau a les mans m’hi repensaré, encara que la meva llista d’espera s’assembla perillosament a la del «Seguru»…

    M'agrada


Deixa un comentari

