Com trobar un llibre perdut (segons el folklore)

Atesa la seva possible utilitat, copio aquesta oració per trobar un llibre perdut que recull el Diari d’un llibre vell (un bloc d’algú que va al mercat de llibres de Sant Antoni més sovint que jo). És de l’obra El llibre segons el poble, de Joan Amades (1938).

Dimoni, dimoni,
torna’m el llibre que m’has amagat,
que no és teu ni meu,
sinó de la Mare de Déu,
i si no me’l vols tornar
la Mare de Déu te’l prendrà,
me’l donarà i et castigarà.

Alternativament, sempre es pot provar de dir allò que es dóna el llibre al dimoni per caritat, a veure si es pica i torna el volum. O mirar de tenir la biblioteca endreçada i sota control, però això ja és més difícil.


3 comentaris on “Com trobar un llibre perdut (segons el folklore)”

  1. josepmanel escrigué:

    Sembla un encanteri més amable que al que cal sotmetre al pobre Sant Cucufato. Me l’apunte.

    M'agrada

  2. lecturaidecoracio escrigué:

    Què li feu, al pobre sant?

    M'agrada

  3. aristocrataiobrer escrigué:

    Sant Cucufato és Sant Cugat, no?

    M'agrada


Deixa un comentari

