(Una mica de) Vida associativa

Diumenge passat vaig allunyar-me unes hores de l’ordinador per anar a veure més gent del gremi: hi havia l’assemblea general de l’Asociación Española de Traductores, Correctores e Intérpretes (teniu l’enllaç a la columna de la dreta), que aquest any es feia a Barcelona. També havien convocat un curs i un seminari durant el pont del Pilar, però aquí no hi vaig poder assistir. Sí que volia aprofitar que enguany venien a la meva ciutat per anar a l’assemblea, xerrar una estona amb col·legues, posar cara a algun nom de les llistes de distribució i de passada veure com respira una entitat a la qual vaig pagant les quotes.

hands2.jpgAl llarg del dia es van dir coses més o menys avorrides (una associació ben portada requereix un cert grau de formalisme) i també d’interessants, com ara tots els contactes internacionals que està fent l’associació. Però el que més voldria destacar és l’escàs percentatge de participació dels socis, percentatge encara molt més baix si es tracta de gent amb ganes i temps per posar-se a treballar. No va ser cap sorpresa: col·laboro amb l’Associació de Traductors i Intèrprets de Catalunya i tres quarts del mateix, i suposo que si hi ha lectors ficats al món associatiu tampoc no us vindrà de nou.

Però això no vol dir que deixi de capficar-me. En el cas dels correctors i els traductors, on tanta gent treballem solets, on les condicions laborals són les que són, i nosaltres —com en moltes altres feines— necessitem estar al dia i aprendre constantment, estic convençuda que associar-se té sentit. Però a l’hora de la veritat, tots tenim moltes coses a fer i costa trobar temps per a les associacions, per donar un cop de mà o almenys per fer costat i aportar punts de vista. I les associacions, al capdavall, soles no fan res; les xerrades, els cursos, les campanyes o el que sigui ho fan les persones que en formen part…

Res, que hi continuo donant voltes. Tantes, que des del dilluns que remeno l’esborrany d’aquest apunt i encara no n’estic del tot satisfeta.


One Comment on “(Una mica de) Vida associativa”

  1. darabuc escrigué:

    Jo tinc una mescla de sensacions al respecte. Les discussions prèvies a la fundació d’ASETRAD, per exemple (i ara no recordo si vas formar part d’aquella llista) van incloure alguns dels episodis més desagradables que recordo de la meva vida professional, associats sobre tot amb dues persones en concret (i amb conductes d’indiferència d’altri); però després, ASETRAD ha acabat essent un grup molt nombrós i cada vegada més actiu. I és cert que l’activitat és cosa de relativament pocs, però així i tot, no només perviu, sinó que creix. La gent de la junta ha anat canviat (tret potser d’en Sancho), gairebé any rere any, i tanmateix, tampoc s’ha quedat aturada. No en puc fer cap resum personal uniforme, en summa.

    Cordialment,

    Gonzalo

    M'agrada


Deixa un comentari

