‘Spam’ professional

M’ha quedat un títol ambigu: no em refereixo a la gent que es dedica a fer calés amb el correu brossa, sinó a les demandes de feina més o menys indiscriminades que m’arriben per correu electrònic (això de participar en alguna llista i tenir la fitxa penjada en un parell de llocs també té inconvenients). Una de les recomanacions més repetides a l’hora de buscar feina és que si vols fer un enviament massiu a possibles clients has d’organitzar-te al màxim: informar-te, afinar a l’hora de triar el públic objectiu, procurar personalitzar allò que dius a cadascú, tenir un sistema per controlar què has enviat a qui i fer el seguiment de les respostes… Per desgràcia, els que m’envien missatges sembla que aquell dia no estaven gaire atents, i fer quatre ratlles i picar al botó d’enviar costa ben poc.

Per exemple, un que m’ha escrit avui per oferir els seus serveis de correcció en anglès després d’haver treballat «for such esteemed entities as the European Union, academy of sciences of nearly every EU member state» acaba la presentació (que no és de les pitjors) amb aquesta bonica postdata:

If you have received an email from me previously or if I am already working for you, please disregard this message.

És a dir, no és només que no porti el control de la gent a qui ha tirat la canya (complicadet, si som molts) sinó que pel que diu ni tan sols té una idea clara de qui són els seus clients (o no es molesta a estalviar-los enviaments massius, no sé què és pitjor).

De totes maneres, hi ha dues característiques d’aquesta mena de correus que em fan una ràbia especial. La primera és que professionals amb nom i cognoms espanyols, que treballen amb el castellà, establerts en el món hispanoparlant i que molt possiblement han trobat la meva adreça a webs o llistes relacionades amb el català i el castellà decideixin escriure’m… en anglès! Passa poc, però passa. I la segona, molt més freqüent, són els missatges que estan tota l’estona amb la meva «company» amunt i avall, quan per poc que hom busqui es veu que el que hi ha darrere la meva adreça d’empresa en té ben poc… Potser, per fer-los contents, hauré de nomenar la gata Executive Vice-President o similar i que els contesti ella.



Deixa un comentari

