Simplicitat

Quan he anat al caixer a treure diners he vist que, on solia dir “reintegrament”, ara hi posa “treure diners”. Algú s’ho pot prendre amb pessimisme i parlar d’empobriment del llenguatge i baixada de nivell cultural en general, però el que les senyores Maries i jo anem a fer al caixer és justament això, treure diners, i ja m’està bé que la màquina ho reconegui.

Unes quantes idees semblants no farien cap nosa (a Hisenda, per exemple, que no em recordo mai si l’IVA “devengado” és el cobrat o el pagat). El llenguatge especialitzat té la seva funció i el seu lloc, però en temes quotidians sovint es podria simplificar una mica, que la gent no anem amb el diccionari al damunt.

Anuncis

One Comment on “Simplicitat”

  1. Màncush ha dit:

    Òndia! Jo també m’hi vaig fixar! I també ho vaig agrair…

    M'agrada


Deixa un comentari

